Càritas

CÀRITAS a nivell Interparroquial

Qui som?

Càritas" és una paraula que prové del llatí i vol dir "Amor". Aquesta paraula ha estat triada per a identificar una institució d'Església, la finalitat de la qual és fer possible que els pobres, marginats i exclosos de qualsevol societat surtin de la seva situació i assoleixin una autonomia personal i aconsegueixin una vida digne.

Som un grup de voluntaris de les tres parròquies de Manlleu: Ntra. Sra. de Gràcia, Sant Pau i Santa Maria, que intentem pal·liar aquesta marginació amb coordinació evidentment amb els Serveis Socials del poble.

Què fem?

En concret, a través del seus programes, Càritas atén:

- Persones que tenen més de 65 anys, que viuen amb menys del salari mínim interprofessional.
- Persones en atur i sense qualificació professional, adults o joves.
- Famílies desestructurades i infants en situació d'alt risc social.
- Persones amb problemes de drogodependències
- Immigrants que es troben en situació de precarietat degut a la falta de recursos personals i laborals.
- Famílies monoparentals, sobretot dones amb manques familiars.
- Una colla de voluntaris de Càritas tenen part ben activa “El Sarró” (Banc d’aliments de Manlleu) on cada dimarts fan distribució d’aliments.

L'objectiu final requereix, així, un esforç molt important d'acompanyament, ajut, orientació i seguiment de les persones i de les seves situacions.

Quan ens reunim?

Una vegada al mes, als locals de Càritas Interparroquial de Manlleu - Madiroles, 3
Parròquia de Sant Pau: 93 851 12 87
Parròquia de Ntra. Sra. de Gràcia: 93 851 13 00